bloggvy

söndag 20 juli 2014

Sommarprojekt Nr 3

Japp, vi har ett till projekt i sommar. Det största av dem. Vi ska bredda uppfarten, så vi får en till bilplats och bygga cykelförråd och en liten cykelparkering på det.

Det hela har varit på gång ett tag men alla företag vi pratat med har inte velat ta i det med tång.
När vi flyttade in i huset hade vi en liten kulle direkt till höger om garaget. På kullen växte 3 stora björkar och diverse rönn och annan skit. Träden mejade vi ner för 2 år sedan, men kullen och dess stubbar har stått kvar tills i vår. Då blev jag less på att det inte hände något så jag började gräva ur kullen och ta fram stubbarna för hand. Jorden körde jag till kvarterets tipp 200 m bort, i skottkärra (!). När stubbarna var framgrävda fick jag äntligen lite hjälp av mannen att få bort själva stubbarna.
Nu när det var gjort, kom min far i fredags och hjälpte oss gräva ur uppfarten.

 Vi har hyrt ett lastbilsflak av kommunen som vi lägger massorna i.
Idag har vi satt kantsten på nedre delen och markduk och hoppas på ett lass grus i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar