bloggvy

torsdag 1 augusti 2013

Små projekt

Pysslar med små måleriprojekt när det ändå inte är badväder.
Willes rum är klart, förrutom den nya sängen som håller på att målas. Vi köpte en loftsäng på blocket som var träfärgad, lackad - inte snyggt! Den har skruvats isär i molekyler, slipats, grundmålats och nu är jag inne på slutstrykningen

Om det ändå inte var all denna torktid...Men till helgen borde den vara på plats.
Badrumstaket är också färdigmålat och när jag ändå är inne på detta med målning håller jag på att måla klart fönstren också. Vi har ju bara bott här i 2 år och alla fönster har varit lite halv-fläckiga, delvis målade...Det är ett EVIIIIGHETSjobb kan jag meddela.
Fyndade en liten trären bänk på Ellos härom veckan, som också håller på att målas! Den ska ställas ut i trädgården, så det är lite viktigt med grundolja, grundfärg mm
Dan har fått i uppdrag att handla hem färg till den. SKRIKrosa, tror jag beställningen var :-D
Undrar vad han kommer hem med???
Delarna till bänken är grundoljade och grundmålade och ligger på tork...

Såå, jag är egentligen ganska nöjd att det inte är så mycket sol...även om det är skönt ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar